Labeling as a Service bespaart geld en voorkomt fouten

Brady_cable-tree_final_large_2

Mulder-Hardenberg heeft in samenwerking met Brady een nieuwe dienst gelanceerd: Labeling as a Service. Hierbij neemt Mulder-Hardenberg alles, wat met het labelen van bekabeling te maken heeft, over van het datacenter. Advies plus labelen en het aanleveren van digitale bestanden en dit alles voor een vooraf afgesproken bedrag (fixed fee).

Kabelmanagement, de identificatie van de kabels, connectoren en eventuele andere hardware, is voor veel eigenaren en managers van datacenters en serverruimtes een flinke uitdaging. Niet alleen moet men investeren in printers en verbruiksartikelen, maar vaak ontbreekt het ook nog eens aan voldoende menskracht om alle kabels van de juiste labels te voorzien. En al helemaal ingewikkeld wordt het als de oude labels van kabels niet meer correct (blijken te) zijn en vervangen moeten worden door nieuwe labels. De aanwezige kennis van de leverancier valt ook niet te onderschatten wanneer het gaat over bijvoorbeeld het soort label, materiaaltypen, printercompatibaliteit, maximale draad- en kabeldiameters en kleefeigenschappen. De techniek achter labels en identificatiemethodes zijn vaak ‘mind blowing’: zo biedt Mulder-Hardenberg onder andere fraudebestendige, elektrische en RFID-temperatuurlabels.

Labeling is daardoor voor veel datacenter-eigenaren niet alleen een kostbare zaak, maar ook is de kans op fouten groot - met alle gevolgen van dien. Labeling as a Service van Mulder-Hardenberg biedt hiervoor de oplossing.

Het interessante aan dit concept is dat Mulder-Hardenberg alle handelingen die met het labelen te maken hebben van het datacenter overneemt. Dit betekent dat de eigenaar van de faciliteit niet zelf meer behoeft te investeren in bijvoorbeeld (gespecialiseerde) printers en de bijbehorende verbruiksgoederen zoals printlinten, inkten en cartridges. Terwijl het voor een datacenter manager ook niet langer nodig is om eigen medewerkers op te leiden en met regelmaat beschikbaar te maken voor het uitvoeren van labeling en de bijbehorende administratieve handelingen. Niet toekomen aan (her)labeling of het niet kloppend zijn van de administratie behoort daarmee definitief tot het verleden. Goed geïdentificeerde draden, kabels en componenten geven professionals onmiddellijk inzicht in de werking en aansluiting van een installatie.

De voordelen van Labeling as a Service zijn dus zeker niet enkel en alleen financieel van aard. Juist het feit dat gespecialiseerde medewerkers van Mulder-Hardenberg de activiteiten overnemen voorkomt namelijk dat de administratie na verloop van tijd achter gaat lopen op de werkelijkheid. Doordat de labelling van de bekabeling nu altijd op orde is en de administratie altijd klopt, is de kans op fouten tot een minimum teruggebracht. Dat betekent een (veel) kleinere kans op storingen. En dat is misschien nog wel het grootste voordeel van de nieuwe Labeling as a Service van Mulder-Hardenberg. Innovatie, kwaliteit en bewezen prestaties. Mulder-Hardenberg is de betrouwbare partner.

  

Lees ook
Security, beschikbaarheid en uitwijk zijn grootste uitdagingen voor datacenters

Security, beschikbaarheid en uitwijk zijn grootste uitdagingen voor datacenters

Security, beschikbaarheid en uitwijk zijn voor datacentereigenaren en -beheerders de grootste uitdagingen. Dit blijkt uit onderzoek onder 444 IT-professionals. Het onderzoek is uitgevoerd door Telindus. IT-professionals geven in het onderzoek aan waar volgens hen de hoogste prioriteit ligt in het datacenter. De resultaten van het onderzoek liggen1

Google investeert 55 miljoen euro in windenergie

Google investeert 55 miljoen euro in windenergie

Google investeert 55 miljoen euro in de ontwikkeling van windmolens in de Amerikaanse staat Texas. De windmolens zijn bedoeld om de CO2-emissies die door traditionele energiebronnen worden geproduceerd te compenseren. Google drijft zijn datacenters en kantoorpanden niet aan met windenergie, maar maakt gebruik van lokale traditionele energiebedrij1

Merpa Datahousing Consultancy  en Meiberg Consultancy gaan nauwe samenwerking aan

Merpa Datahousing Consultancy en Meiberg Consultancy gaan nauwe samenwerking aan

Elvira Dragstra van Merpa Datahousing Consultancy en Henk van den Berg van Meiberg Consultancy zijn op 15 januari 2014 een samenwerkingsverband aangegaan en betreden met een nieuw gezicht de markt:  Decision Datacenter Partners BV. Zowel Merpa als Meiberg hebben een  ruime ervaring op het gebied van datacenters die bij veel verschillende bedrijve1