Interoute opent datacenter in Madrid

interoutemadrid

Interoute maakt bekend een nieuw datacenter in Madrid te hebben geopend. Het datacenter is onderdeel van het pan-Europese netwerk van Interoute en voegt een nieuwe fysieke locatie toe aan Unified ICT platform van Interoute.

Het Unified ICT platform stelt klanten in staat fysieke, virtuele of hybride datacenterarchitecturen as-a-service te bouwen of te kopen. Deze kunnen in korte tijd in verschillende landen en regio’s worden gedistribueerd en verbonden. Met het nieuwe datacenter kan Interoute inspelen op de groeiende vraag van bedrijven en serviceproviders in de Spaanse regio naar connectivity, hosting en cloud services.

Het datacenter in Madrid heeft een vloeroppervlak van 4.500m2 en levert tot 32 kW aan capaciteit per rack. De computerruimte is modulair opgebouwd en bestaat uit dertien verschillende datacenterkamers.

Meer over
Lees ook
Slim optimaliseren van datacenter Power Usage Effectiveness (PUE)

Slim optimaliseren van datacenter Power Usage Effectiveness (PUE)

In de loop der jaren zijn datacenters uitgegroeid van een handvol servers in een kelder tot honderden, duizenden, soms zelfs honderdduizenden servers op één locatie. Zulke configuraties kunnen een zeer grote invloed hebben op het elektriciteitsnet en de gebruikers ervan in een bepaalde regio. In de loop der jaren is de workload van d1

Community Netwerk Meeting: ESG, datacenterapparatuur en licenties centraal

Community Netwerk Meeting: ESG, datacenterapparatuur en licenties centraal

Dinsdag 23 april vond in Maarssen de eerste Circulaire-IT Community Netwerk Meeting van dit jaar bespraken de deelnemers de markt voor duurzame datacenters en IT-omgevingen. Hieronder een deel van het artikel dat daarover op Circulaire-IT is verschenen.

Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

De applicaties die we elke dag gebruiken veranderen en worden veeleisender waar het om infrastructuur. Er moeten meer gegevens in realtime worden verwerkt, met een lagere latency. Er is aanzienlijk meer symmetrie nodig om grote hoeveelheden oost-westverkeer te ondersteunen. Bovendien is er een sterk toegenomen behoefte aan flexibiliteit.