Datacenterproblemen bezorgen Ierse telecomgebruikers verbindingsproblemen

Modern interior of server room in datacenter

Datacenterproblemen hebben in Ierland tot flinke problemen geleid. Pakweg anderhalf miljoen klanten van de Ierse telecomprovider Three hebben maandag 6 april geen toegang gehad tot het 2G- of 3G-netwerk door technische problemen in een datacenter van de provider.

Een woordvoerder van Three legt tegenover The Irish Independent dat het probleem is ontstaan door een technisch mankement. Hierdoor is de temperatuur in het datacenter hoog opgelopen, wat de prestaties van een aantal systemen negatief heeft beïnvloed. Dit heeft er uiteindelijk toegeleid dat tot 1,5 miljoen van de in totaal 2 miljoen klanten van Three verbindingsproblemen hadden met het 2G- en 3G-netwerk. De problemen zijn inmiddels verholpen

Meer over
Lees ook
Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

De applicaties die we elke dag gebruiken veranderen en worden veeleisender waar het om infrastructuur. Er moeten meer gegevens in realtime worden verwerkt, met een lagere latency. Er is aanzienlijk meer symmetrie nodig om grote hoeveelheden oost-westverkeer te ondersteunen. Bovendien is er een sterk toegenomen behoefte aan flexibiliteit.

Na telecombranche groeit nu ook in energiesector interesse in datacenters

Na telecombranche groeit nu ook in energiesector interesse in datacenters

Eerder investeerde al Amerikaanse en Scandinavische energiebedrijven in der datacentersector, nu zien we hetzelfde fenomeen ook in Spanje. Het Spaanse energiebedrijf Iberdrola streeft namelijk naar een uitbreiding van zijn activiteiten

Uptime Institute lanceert Sustainability Assessment-toolvoor datacenters en digitale infrastructuur

Uptime Institute lanceert Sustainability Assessment-toolvoor datacenters en digitale infrastructuur

Uptime Institute heeft Sustainability Assessment geintroduceerd, een beoordelingstool die organisaties in staat stelt om duidelijk de duurzaamheidsreferenties van hun digitale infrastructuur te beoordelen, te benchmarken en te demonstreren aan al hun stakeholders.