Coolan zet crowdsourcing in om datacenterstoringen te voorspellen
Als het aan Coolan ligt gaan beheerders van grote datacenters informatie die zij verzamelen tijdens het optimaliseren van hun datacenter delen met andere datacenterbeheerders. Het bedrijf wil crowdsourcing in gaan zetten om datacentermanagement te verbeteren en problemen te voorspellen.
Coolan verwacht door grote hoeveelheden data verzameld in datacenters over de gehele wereld te verzamelen en combineren interessante inzichten te kunnen bieden voor datacenterbeheerders. Door de hierop machine learning los te laten stelt Coolan nauwkeurige voorspellingen te kunnen doen van mogelijke problemen in datacenters en downtime. Iets wat niet onbelangrijk is, gezien de hoge kosten die gemoeid gaan met downtime.
Basale informatie over servers verzamelen
Het platform van het bedrijf lijkt in eerste instantie op veel andere beheersystemen. De software implementeert code in de servers die worden beheerd, wat het mogelijk maakt relatief basale informatie over de status van de server te verzamelen.
De kracht van Coolan zit dan ook in het feit dat deze informatie vervolgens wordt vergelijken met informatie die is verzameld in een groot aantal andere datacenters. Afwijkingen vallen hierdoor direct op, waardoor Coolan storingen in datacenters kan voorspellen. Beheerders kunnen op basis van deze informatie direct ingrijpen om downtime te voorkomen.