Beveiliging en beschikbaarheid Interxion’s dienstverlening op hoogste internationale niveau

Interxion

Interxion heeft de SOC 2-audit rapportage ontvangen voor zijn AMS3- en AMS5-datacenters. Hiermee is onafhankelijk bevestigd dat Interxion de beveiliging en beschikbaarheid van zijn dienstverlening richting zijn klanten structureel kan garanderen volgens de hoogste internationale standaarden.

SOC 2 is toepasbaar op uitbestede diensten en heeft betrekking op de niet-financiële processen. Onder invloed van de enorme groei in cloud-diensten is SOC 2 uitgegroeid tot de de-facto standaard voor datacenters. Bij SOC 2, voorheen SAS 70, worden alle aspecten die van invloed zijn op de uiteindelijke dienstverlening aan klanten meegenomen. Zo worden behalve de infrastructuur en de systemen voor koeling en beveiliging bijvoorbeeld ook het informatiebeheer en personeelsmanagement onder de loep genomen.

Over een tijdvak van een half jaar zijn bij Interxion de systemen en processen in opzet en werking in kaart gebracht. KPMG heeft vervolgens een onafhankelijke audit uitgevoerd om vast te kunnen stellen in hoeverre de dienstverlening naar klanten is gewaarborgd. Dit heeft geresulteerd in het assurancerapport SOC 2, waarin onder meer beschreven staat dat Interxion:

  • Zijn datacenterdiensten hoogwaardig heeft beveiligd tegen ongeautoriseerde toegang op welke manier dan ook;
  • De beschikbaarheid van zijn dienstverlening kan garanderen zoals overeengekomen;
  • De integriteit van zijn dienstverlening kan waarborgen;
  • Informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt, beveiligt zoals vastgelegd; en
  • Persoonlijke informatie verzamelt, gebruikt, bewaart, vrijgeeft en verwijdert overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de eigen privacyrichtlijnen.

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘De SOC 2-standaard verschaft bedrijven en organisaties die hun IT-infrastructuur bij ons coloceren een onafhankelijk bewijs dat wij alle aspecten die van invloed zijn op onze dienstverlening tot in de finesses beheersen. Middels het SOC 2-rapport kunnen onze klanten op hun beurt aantonen dat ze volledig in control zijn wat betreft de diensten die ze aan Interxion hebben uitbesteed.’

 
Dossiers