Overstromingen veroorzaken downtime in Brits datacenter van Vodafone
Door de overstromingen in Groot-Britannië is een datacenter van Vodafone in Leeds tijdelijk zonder stroom komen te zitten. Britse klanten van Vodafone hebben hierdoor tijdens de feestdagen problemen ervarne met spraak- en dataverbindingen.
Groot-Britannië heeft een groot deel van december te kampen gehad met overstromingen. Vooral Leeds, waar een datacenter van Vodafone gevestigd is, werd door een dijkdoorbraak zwaar getroffen. De stroomvoorziening van het datacenter werd hierdoor op 26 februari onderbroken. TechWeekEurope meldt dat na de stroomuitval de noodstroomvoorziening van het datacenter in werking is getreden. Medewerkers van Vodafone konden het datacenter echter niet tijdig genoeg bereiken om downtime te voorkomen.
Moeilijk bereikbaar
Nadat de problemen ontstonden in het datacenter heeft Vodafone technische medewerkers naar de locatie gestuurd om de problemen op te lossen. Door de overstromingen had het personeel van het bedrijf echter grote moeite de locatie te bereiken, waardoor de herstelwerkzaamheden meer tijd in beslag hebben genomen dan normaal. Klanten van Vodafone hebben hierdoor tijdens enkele dagen problemen ervaren met de beschikbaarheid van de spraak- en dataverbindingen van Vodafone.
Vodafone heeft inmiddels maatregelen genomen en extra generatoren bij het datacenter geplaatst. Het datacenter is sinds maandag 28 december weer volledig operationeel.