Coolan zet crowdsourcing in om datacenterstoringen te voorspellen

Als het aan Coolan ligt gaan beheerders van grote datacenters informatie die zij verzamelen tijdens het optimaliseren van hun datacenter delen met andere datacenterbeheerders. Het bedrijf wil crowdsourcing in gaan zetten om datacentermanagement te verbeteren en problemen te voorspellen.

Coolan verwacht door grote hoeveelheden data verzameld in datacenters over de gehele wereld te verzamelen en combineren interessante inzichten te kunnen bieden voor datacenterbeheerders. Door de hierop machine learning los te laten stelt Coolan nauwkeurige voorspellingen te kunnen doen van mogelijke problemen in datacenters en downtime. Iets wat niet onbelangrijk is, gezien de hoge kosten die gemoeid gaan met downtime.

Basale informatie over servers verzamelen

Het platform van het bedrijf lijkt in eerste instantie op veel andere beheersystemen. De software implementeert code in de servers die worden beheerd, wat het mogelijk maakt relatief basale informatie over de status van de server te verzamelen.

De kracht van Coolan zit dan ook in het feit dat deze informatie vervolgens wordt vergelijken met informatie die is verzameld in een groot aantal andere datacenters. Afwijkingen vallen hierdoor direct op, waardoor Coolan storingen in datacenters kan voorspellen. Beheerders kunnen op basis van deze informatie direct ingrijpen om downtime te voorkomen.

Meer over
Lees ook
Succesvolle DCIM-implementaties vergen een gedegen voorbereiding

Succesvolle DCIM-implementaties vergen een gedegen voorbereiding

Datacenter Infrastructure Management wordt vaak gepresenteerd als de heilige graal die alle problemen oplost. Wie onbezonnen aan een implementatie van DCIM begint, krijgt er echter een probleem bij, namelijk een tool die zorgt voor een enorme beheerlast en de problemen alleen maar groter maakt in plaats van kleiner. Het advies van DCIM-specialist1