Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk

Greenhouse

Greenhouse Datacenters heeft een nieuwe datazaal geopend in zijn flagship datacenter, Greenhouse DC 2. De uitbreiding betekent een verdubbeling van de huidige capaciteit op deze locatie. Tegelijkertijd kondigt het bedrijf de benoeming aan van Guido Sip als Chief Commercial Officer. Hij zal leidinggeven aan de commerciële organisatie van Greenhouse en de verdere ontwikkeling van het ecosysteem van colocatieklanten.
 
Te midden van ‘s werelds grootste bloemen- en plantenexporteurs en de vele kassen (greenhouses) in het Westland, op een steenworp afstand van Rotterdam en Den Haag, biedt Greenhouse Datacenters colocatie services die ecologisch georiënteerd zijn. De Power Usage Effectiveness (PUE) waarde van 1,2 die Greenhouse realiseert, is bijvoorbeeld een zeer energiezuinige waarde. Daarnaast worden de twee datacenters door onafhankelijke auditoren periodiek volgens de ISO 14001 normering (milieu & duurzaamheid) gecontroleerd en gecertificeerd.
 
Met de opening van de nieuwste datazaal in Greenhouse DC 2, voegt Greenhouse Datacenters nu 400m2 toe aan zijn flagship datacenter in Naaldwijk. Dit vertegenwoordigt een extra capaciteit van 260 datacenter racks. Daarmee is tevens de technische infrastructuur van Greenhouse DC 2 verdubbeld inclusief generatoren, indirect adiabatische ‘Fresh Air’ koeling en energiezuinige UPS-systemen.

Guido Sip CCO

Greenhouse Datacenters is de afgelopen tijd hard gegroeid. In Greenhouse DC 1 zijn nu twee datazalen in gebruik. De nieuwste operationele ruimte in Greenhouse DC 2 is de vierde datazaal die is opgeleverd. De eerste colocatie klanten zijn inmiddels bezig met het hier onderbrengen van hun IT-infrastructuren. En plannen voor de bouw van Greenhouse DC 3 - in de directe nabijheid van de huidige twee datacenters in Naaldwijk - liggen ook al klaar, om verdere groeimogelijkheden voor colocatie klanten veilig te stellen.
 
Guido Sip is aangetrokken als Chief Commercial Officer (CCO) om de huidige expansie in goede banen te leiden en de commerciële organisatie van Greenhouse verder vorm te geven. Hij is afkomstig van fibernetwerkprovider Relined, waar hij in totaal 7 jaar heeft gewerkt. De laatste 4 jaar in de rol van Directeur Sales en Marketing, onderdeel van het 4-koppige Management Team van Relined.
 
“Greenhouse is vooral de laatste paar jaar hard gegroeid, maar zonder echte focus op sales en vooral op basis van het leveren van technische en procesmatige kwaliteit tegen een scherpe prijs”, zegt Guido Sip. “Mijn doel is nu om een gedegen salesstrategie op te bouwen en meer zichtbaarheid te creëren in Nederland en internationaal voor de hoge colocatiekwaliteit die Greenhouse vanuit het Westland biedt. Ik denk dat je hier wel kunt spreken van een typisch Westlandse mentaliteit, waarbij echt veel waar voor je geld wordt geboden en de sales dus eigenlijk vanzelf gaat. De volgende stap is nu om die Westlandse mentaliteit erin te houden, maar daarnaast de sales verder te professionaliseren en bijvoorbeeld ook het aantal partners verder uit te breiden en het klantecosysteem vorm te geven. Mijn ervaring als MT-lid bij Relined zal daar zeker bij helpen. Mijn netwerk in de branche is groot en ik heb veel ervaring met partnerecosystemen en businessexpansie.”