Gemalto breidt aantal datacenters in Europa uit

Gemalto breidt het aantal datacenters in Europa uit. Hiermee speelt Gemalto in op de toenemende vraag naar cloudgebaseerde authenticatie- en toegangsbeheeroplossingen die binnen de Europese Unie (EU) beheerd worden. Het werken met meerdere cloudplatformen die worden geleverd vanuit datacenters van over de hele wereld, zorgt ervoor dat het veiligstellen van gegevens en het voldoen aan lokale wettelijke mandaten een steeds grotere uitdaging wordt. De uitbreiding van het aantal datacenters zorgt ervoor dat Gemalto haar services vanuit de EU kan verlenen, waardoor klanten ondersteund worden bij het voldoen aan General Data Protection Regulation (GDPR) en andere wetten.

Wereldwijde uitbreiding van datacenters

De nieuwe datacenters in de EU zijn onderdeel van de uitbreiding van Gemalto’s wereldwijde cloudgebaseerde beveiligingsdiensten. Later dit jaar komen er ook extra datacenters in Noord-Amerika, waardoor internationale organisaties kunnen kiezen vanuit welke locatie ze clouddiensten afnemen. Zo worden ze nog beter ondersteund bij het voldoen aan lokale wettelijke en compliance vereisten.

De uitdaging van meerdere cloudplatformen

“Nu GDPR en andere wetten meer eisen stellen aan gegevensbeveiliging, zien we een toenemende behoefte aan controle over de locaties van waaruit cloudservices worden geleverd”, aldus Francois Lasnier, Senior Vice President Identity en Access Management bij Gemalto. “Naarmate het aantal diensten toeneemt, is het belangrijk dat we onze klanten de beste middelen blijven bieden om de toegang tot meerdere cloudservices te beheren en ze zo te laten profiteren van de flexibiliteit en snelheid om te schalen wanneer dat nodig is.”

Voordelen voor klanten van de extra datacenters zijn:

  • Datacenters en services zijn ISO 27001 en SOC2 gecertificeerd;
  • De toegangsbeheerdiensten zijn multi-tier en multi-tenancy waardoor organisaties de cloudgebaseerde authenticatie- en toegangsbeheerdiensten kunnen delen met verschillende businessunits en afdelingen;
  • Service Level Agreements (SLA’s) waarin vastligt dat de diensten van alle datacenters 99,99 procent van de tijd beschikbaar zijn.

“De uitbreiding van het aantal datacenters weerspiegelt de filosofie achter onze cloudstrategie. Wij geloven dat we onze footprint uit moeten breiden om onze klanten te laten profiteren van de nieuwste innovaties op het gebied van cloudservices”, voegt Lasnier toe. “Bovendien stelt de cloudservice-architectuur managed service-partners en resellers in staat om samen met ons te werken aan eigen cloudgebaseerde toegangsbeheer-diensten zonder te investeren in de infrastructuur.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.