AMS-IX lanceert Data Centre Interconnect

AMS-IX, een van de grootste internetknooppunten van de wereld, lanceert vandaag een nieuwe transportdienst, Data Centre Interconnect. Met behulp van deze dienst kunnen gebruikers het bereik van de eigen infrastructuur sterk vergroten en toegang krijgen tot dienstverleners en gebruikers in alle datacenters waar AMS-IX fysiek aanwezig is.
AMS-IX heeft points of presence (PoPs) in zestien datacenters om en rond Amsterdam en in Naaldwijk en Rotterdam en heeft deze met elkaar verbonden met eigen infrastructuur. Met behulp van de nieuwe dienst Data Centre Interconnect kunnen klanten die aangesloten zijn bij AMS-IX een private, directe verbinding leggen tussen twee poorten op het AMS-IX platform. Klanten kunnen zo kosteneffectief en veilig data tussen twee datacenterlocaties transporteren en andere datacenters bereiken.
De belangrijkste toegevoegde waarde van Data Centre Interconnect is dat het bereik van de infrastructuur van een klant sterk kan worden vergroot. Klanten kunnen zo gebruikmaken van diensten van dienstverleners uit andere datacenters. Of juist hun services aan de man brengen aan klanten die in andere datacenters zitten dan waar zijzelf zitten. Daarnaast kunnen klanten de verbinding inzetten als onderdeel van een eigen netwerk en data migreren van het ene naar het andere datacenter. Dat kan bijvoorbeeld nuttig zijn voor het inrichten van een backup-locatie.
“Deze nieuwe dienst kan gebruikt worden voor verschillende doeleinden en zal daarom voor diverse bestaande en nieuwe klanten aantrekkelijk zijn”, zegt Mike Baron, CCO van AMS-IX. “Met name enterprises, de publieke sector, hostingpartijen en managed service providers kunnen goed profiteren van deze nieuwe dienst.”
Data Centre Interconnect maakt gebruik van AMS-IX’s betrouwbare en redundante ethernet netwerk. De dienst verbindt alle zestien datacenters waar AMS-IX momenteel een PoP heeft. De nieuwe dienst is vanaf vandaag beschikbaar.
Meer informatie over Data Centre Interconnect kan je hier vinden: https://www.ams-ix.net/ams/service/data-centre-interconnect
Meer over
Lees ook
Edgeconnex schort plannen voor nieuw datacenter op na protest bewoners en politiek
In Duitsland lijkt Edgeconnex de hand overspeeld te hebben. Bewoners van Maintal/ Dörnigheim en de gemeenteraad hebben zoveel bezwaar gemaakt tegen bouwplannen voor een eigen gascentrale dat toestemming daarvoor onmogelijk is geworden.
Energie, AI, duurzaamheid en soevereiniteit in de Belgische datacentermarkt (deel 1)
De Belgische datacentermarkt heeft te maken met een stijgende energievraag, AI-gedreven infrastructuurvereisten, duurzaamheidsdruk en zorgen rond digitale soevereiniteit. Silvie Bullen, Account Manager België-Luxemburg, R&M (foto links), en Carole Santens, Managing Director van de Belgian Digital Infrastructure Association, geven hun visie op dez1
Brand bij NorthC datacenter in Almere geblust; teams richten zo snel mogelijk een tijdelijke stroomvoorziening in en starten onderzoek
De brand die donderdag 7 mei rond 08:45 uur is ontstaan bij het datacenter van NorthC aan de Rondebeltweg in Almere, was gisterenavond rond 23:00u volledig onder controle. Het pand is daarop vrijgegeven door de brandweer.




