CEO van Cloudyn: ’Nieuwe rekenmethodes en cijfers in SLA’s zijn noodzakelijk’

Data

De huidige rekenmethodes voor Service Level Agreements (SLA’s) zijn verouderd en niet flexibel genoeg. Datacentereigenaren en -beheerders hebben behoefte aan nieuwe rekenmethodes, die op meer gericht zijn dan uitsluitend beschikbaarheid.

Dit stelt Sharon Wagner, oprichter en CEO van Cloudyn, in tegenover TechCrunch. Cloudyn is een leverancier van cloud analytics- en cloudoptimalisatietools. Een SLA is bedoeld om de verwachtingen rond het serviceniveau voor zowel een koper als verkoper duidelijk uiteen te zetten. Een traditionele SLA is echter inflexibel en moeilijk aan te passen aan de wensen van specifieke klanten.

Meer dan alleen beschikbaarheid

Veel hedendaagse SLA’s zijn daarnaast gericht op uitsluitend beschikbaarheid. Een hedendaagse SLA zou zich echter ook op allerlei andere ‘service level objectives’ (SLO’s) moeten richten. Deze SLO’s zouden volgens Wagner in de volgende categorieën moeten worden ondergebracht:

  • Beschikbaarheid: Gegevens als uptime, MTTR (mean time to repair) en MTBF (mean time between failures);
  • Prestaties: Reactietijden, aantal gelijktijdige verzoeken en servicedoorvoer;
  • Ondersteuning: Reactietijden, snelheid waarmee problemen worden opgelost, succesratio en escalatieratio’s;
  • Authentificatie- en identiteitsbewaking en bescherming tegen kwetsbaarheden - MTTR;
  • Datamanagement: Latentie van dataspiegeling, back-up retentietijden en schrijfsnelheden.
Meer over
Lees ook
Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

Digitalisering in datacenters: wat betekent dat voor het ontwerp en de operationele fase?

De applicaties die we elke dag gebruiken veranderen en worden veeleisender waar het om infrastructuur. Er moeten meer gegevens in realtime worden verwerkt, met een lagere latency. Er is aanzienlijk meer symmetrie nodig om grote hoeveelheden oost-westverkeer te ondersteunen. Bovendien is er een sterk toegenomen behoefte aan flexibiliteit.

Na telecombranche groeit nu ook in energiesector interesse in datacenters

Na telecombranche groeit nu ook in energiesector interesse in datacenters

Eerder investeerde al Amerikaanse en Scandinavische energiebedrijven in der datacentersector, nu zien we hetzelfde fenomeen ook in Spanje. Het Spaanse energiebedrijf Iberdrola streeft namelijk naar een uitbreiding van zijn activiteiten

Uptime Institute lanceert Sustainability Assessment-toolvoor datacenters en digitale infrastructuur

Uptime Institute lanceert Sustainability Assessment-toolvoor datacenters en digitale infrastructuur

Uptime Institute heeft Sustainability Assessment geintroduceerd, een beoordelingstool die organisaties in staat stelt om duidelijk de duurzaamheidsreferenties van hun digitale infrastructuur te beoordelen, te benchmarken en te demonstreren aan al hun stakeholders.