Network Hardware Resale wijzigt naam in Curvature
Network Hardware Resale (NHR) wijzigt zijn naam in Curvature. De nieuwe naam sluit beter aan bij de groei die het bedrijf de afgelopen decennia in de Verenigde Staten en daarbuiten heeft doorgemaakt. Ook weerspiegelt de naam het transformatieproces dat het bedrijf doormaakte van doorsnee reseller tot gespecialiseerde IT-dienstverlener.
De missie van het bedrijf blijft ongewijzigd. Curvature helpt CIO’s die weer zelf de regie over hun eigen infrastructuur willen voeren. De nieuwe naam Curvature staat symbool voor de onorthodoxe manier waarop het van oorsprong Amerikaanse familiebedrijf de traditionele markt voor IT-infrastructuren heeft opgeschud. Door af te wijken van de gebaande paden stelt het bedrijf bestaande dogma’s ter discussie en daagt het de businessmodellen van OEM’s uit.
“Wij zijn er heilig van overtuigd dat CIO’s het lot in eigen hand moeten nemen en volledige controle moeten hebben over de inrichting van hun IT-omgeving. Bij het nemen van cruciale beslissingen over de levenscycli van hun apparatuur mogen ze niet de hete adem van hun OEM in de nek voelen. We hebben voor de bedrijfsnaam Curvature gekozen omdat deze een tegendraadse beweging symboliseert waarmee we afwijken van de gangbare richtlijnen die gelden voor de vervanging van apparatuur. De kern van onze bedrijfsfilosofie is altijd geweest dat klanten die IT-assets inkopen zelf hun voorwaarden moeten kunnen dicteren. Door steeds meer te acteren als business partner en IT-dienstverlener die waarde toevoegt, dekte de vlag van het voormalige NHR de lading niet meer. Kortom het was de hoogste tijd voor deze naamswijziging", zegt Mike Sheldon, CEO en president van Curvature.